5 Ekim 2011 Çarşamba

KİLO VERMEK İÇİN 10 ALTIN KURAL

Ülkemizdeki obezitenin büyük oranlara ulaşmasıyla birlikte, kilo vermek ve kilonuzu korumak için bu 10 kolay ve temel kuralı hatırlamakta büyük fayda olduğunu düşünüyorum.


1. Streç pantolon giymeyin
Giydiğiniz kıyafetler kilo alımı için bir erken uyarı sistemidir. Kotlarınıza girmek zorlaştığı zaman, dikkat etmeye başlamak gerektiğini biliyorsunuz. Streç kıyafetler giymek bilmeden kilo almanızı kolaylaştırmaya ve vücudunuzun nasıl değiştiğinden habersiz kalmanıza neden olur.
2. Bol gelen kıyafetleri dolabınızda tutmayın
Sağlıksız kilodayken giydiğiniz kıyafetleri dolabınızda tuttuğunuz zaman bu size kilo veremediğinizde kafanızda yedek bir plan oluşturur. Bunun yerine, büyük beden pantolonlarınızdan kurtulmaya çalışın.
3. Dört ayaklı hayvanların etini haftada bir kereden fazla tüketmeyin
Dört ayaklı hayvanların eti, tavuk gibi iki ayaklı ya da balık gibi ayaksız hayvanlara göre daha fazla doymuş yağ (sağlıksız olan) içerir. Ayrıca haftada bir kereden fazla çok miktarda kırmızı et tüketen kadınların kalp krizinden ölme riski yüzde 50 daha fazladır ve kanser oranları daha yüksektir.
4. Buzdolabının etrafında gezinmeyin
Ne yiyeceğinize, buzdolabını açmadan önce karar verin, ihtiyacınız olanları alın ve kapatın. Gün boyunca buzdolabını açmak, düşünmeden seçim yapmanıza ve fazla yemenize neden olur.
5. Saat 19:30’dan sonra yemeyin
Gece geç saatlerde yemek yediğiniz zaman yüksek kalorili atıştırmalıklarla televizyon karşısına geçip yeme eğiliminiz daha fazladır (televizyon karşısında ne kadar yediğinizi fark etmezsiniz.)
6. Tabağınızdaki yemek 2.5 cm’den yüksek olmamalı veya tabakla birlikte 5 cm olmalı
Daha büyük porsiyon daha çok kalori demek. Başka söze gerek var mı?
7. Her lokmanızı en az 20 kere çiğneyin
Çiğnemek doğru zamanda tokluk hissi yaratması için vücudunuzu harekete geçirerek yemek yediğinizi fark etmenizi sağlar. Yeteri kadar çiğnemediğinizde bu süreci atlarsınız ve gerçekten doyana kadar daha çok yemiş olursunuz.
8. Komşunuzun tabağına göz dikmeyin
Gününüzü başkalarının sandviçlerinden ve abur cuburlarından otlanarak geçirirseniz tabii ki bir çırpıda farkına varmadan 1000 kalori alırsınız.
9. Bozuk para taşımayın
Bozuk paraları yiyecek satış makinelerinden daha çok hiçbir şey sevemez. Hazırda bozuk para bulundurduğunuz zaman dur diyemeyeceğiniz, kalori deposu bir öğlen kaçamağına bir adım daha yakın olursunuz.
10. Ayakta yemek yemeyin
Oturarak yemek, yemek yediğinizin farkına varmanıza neden olur. Yavaş yiyerek vücudunuzun doyduğunuz zaman size haber vermesine yardımcı olun.
BURADAN ALINTIDIR:http://www.posta.com.tr/saglik/beslenme-diyet/YazarHaberDetay/Zayiflamak_icin_10_altin_kural.htm?ArticleID=80404&Date=24.09.2010

2 yorum:

Limon çiçekleri dedi ki...

Bunları bir uygulayabilsem zaten tığ gibi olacağım ama:))Kader utansın:))Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.

Esra Günüşen Ertuğrul dedi ki...

beğendiğinize sevindim. keşke bende uygulayabilesem.. Kendimi motive etmek için bloğa bu yazıyı ekledim. İnşallah ihtiyacı olna herkesi motive eder.