6 Ekim 2011 Perşembe

BESLENME DÜZENİ

WHO'nun ve UNICEF'İN ÖNERİLERİ:
*7. aya kadar sadece anne sütü verilmelidir.
*Her ne kadar '' gelişim uygun gerçekleşiyorsa belki de 7., hatta 8. aya kadarbaşka besinler vermek gerekmese de '' 7.aydan itibaren yardımcı bsinler verilmelidir.

*2 yaşına veya daha fazlasına kadar diğer besinlerin yanı sıra anne sütü verilmeye devam edilmelidir5.
*Besin çeşitliliği olmalıdır.
*Annenin çok sütü olabilmesi için anne sütü diğer besinlşerden önce verilmelidir.
*3 yaşından küçük çocuklar günde ( en az) beş ya da altı kez yemek yemelidir.
*Daha fazla kalori içermesi için sebzeye biraz sıvıyağ veya tereyağ eklenmelidir.( tabii ki limiizn altında zeytinyağ varsa diğer yağlara tercih edilmelidir.)


-----

Yalnızca anne sütüyle beslenen bebeklere su bile vermemek gerektiği söylenmektedir.Yapılan çalışmalarda çölde bile olsa bebek sadece anne sütü aldığında son derece sağlıklı oldukları kanıtlanmış.

-----

HAYATINIZI DEĞİŞTİRECEK DENEY

Çocuğunuz yemek yemiyor. Bu durum uzun zamnadır da devam ediyor. Herşeyi denediniz fakat hiçbir şey değişmedi.Yemek vakti geldiğinde her ikinizde ağlıyıor.
Çocuğunuz değişmeyecek. En azında 5 yaşına kadar ya da ergenlik çağına gelip de vücudu daha fazla besin talebinde bulununcaya kadar. 3 yaşındaki çocuğunuz yarın ya da geşlecek pazartesi yanınıza gelip de''Anne , düşündüm bundan sonra bana verdiğin herşeyi şikayet temeden yemeye karar verdim''diyemez. Çocuğunuz böyle birşeyi düşünemez; böyle birşey yapsaydı da sözünü tutamaz, eğer hasta değilse ihtiuyaöç duyduğundan fazlasını yiyemez.
Burada değişim umudu sizsiniz.Siz çocuğunuza '' düşündüm ve bundan sonra aç olmadığında ya da önüne konan yemek mideni bulandırdığınad seni yemeye zorlamamaya kara verdim''diyebilirsiniz.Ve siz ( her ne kadar zor olsa da )  sözünüzü tutabilirisiniz.Burada sözkonusu olan , 2 saat boyunca ağlayarak, kavga ederek ve kusarak değil, memnun ve mutlu bir şeklide , mantıklı bir zaman dilimi içinde yenmesidir.


Kitapta şu ana kadar okuduklarımın özeti; çocukla inatlaşma, arkasından yemek yesin diye koşma, verilen yemeklerin kalori değerlerini arttır...
Babasıyla ben ve bakıcımız Altuğ'a kısmen kitaptaki gibi davranmaya başlasak da sanırım, o kadar onu kızdırmışız ki yavaş yavaş düzelecek. Yine az yiyor fakat sanırım babasıyla ben biraz daha rahatız.İştah sorunu olan annelerin bu kitabı okumalarını -mutlaka - tavsiye ederim..
kaynak: ''Çocuğum Yemek Yemiyor '',, Carlos Gonzales'in kitabı

1 yorum:

keremle günler dedi ki...

1,5 yasina kadar onunden sakladim ama simdi yesin diye gozunun icine bakiyorum ama sorun etmeyen anneyim acilinca gayet guzel yiyiyo onunla yetiniyorum blogu takibe aldim bizede bekleriz http:keremlegunler.blogspot.com sevgiyle kalin