29 Eylül 2011 Perşembe

ÇOCUĞUM YEMEK YEMİYOOO!!!

0-6 yaş dönemi annelerin- babaların özellikle vurguladığı bir sorundur.


Ne kadar özenerek hazırladım, ne kadar lezzetli ama ağzına tek lokma sokmuyor, televizyona dalınca 1-2 lokma yiyor, elimde tabak peşinden koşturuyorum sonuç 2 lokma yemek yedirmelk, gibi sözleri çok duyarız.

Bunun için ne yapmalı, nasıl davranılmalı?

Benim de oğlum 20 aylık. 18. aya kadar herşey yolundaydı. Ne olduysa ben izne çıkıp, tüm gün beraber olmaya başladığımız da oldu. Evet bunu itiraf edebiliyoreum artık. Aynı dönemde dişde çıkaran çocuğuma zorla yemek yedirdim. Resmen ağzına zorla yemek soktum. Çok fenayım , gerçekten. Bizim de bir yerimiz ağrıdığüında , halimiz olamdığında yemek yemek istemiyorsak, çocukda bu durumdayken aynı şeyleri hissetmesi ne kadar doğru.


Tabii ki bunu ben acı bir tecrübeyle öğrendim. Bu kadar zorlama ve inatlaşanın sonucuda oğlum 1-0 annesini yendi..sanki o dönem de oğlum benden uzaklaştı gib hissettim. Bunun üzerine psikolog arkadaşımla konuştum. İstemeyerek çocuğu kendimden uzaklaştırdım. Onun tavsiyesi , biraz kendi haline bırak, ısrarcı olma, kendi kendine yemesine özendir,hepiniz aynı lşeyden yiyin( herzaman öyle yapıyorduk zaten), bir süre sen yemek yedirme, sadec onunla oyunlar oyna. Kafasında anne=yemek yemnek, yıkanmak, altını değiştirmek olmasın. Oğlunla sadec onunistediklerini yaparak zaman geçir dedi.

Arkadaşımın dediklerini yaptım. Israr etmeyi bıraktım.Kimsenin çocuğu ile kıyaslamıyorum da artık. Ne kadar yemek isterse o kadar yediriyoruz, babasıyla.

Oğlumun sorunu hafif hafif geçse de tamamen düzeldiği söylenemez. ama ben kendimi bu konuda terbiye ettim. oğlumla aram çok iyi. Herşey yolunda. Doktorumuz da gelişiminin iyi olduğunu da söyleyince rahatladım.

Eğer sizlerin de çocuklarınızda bu tip bir sorun varsa''Çocuğum yemek yemiyor''adlı Carlos Gonzales'in kitabını mutlaka okuyun. gerçekten yaptıklarımla yüzleştim.. SİZLERE DE KESİNLİKLE TAVSİYE EDERİM:))
 
KAYNAK: http://www.anneysen.com/anneysenbloglari/anneler/bebeim-geliyor/september-2011/cocugum-yemek-yemiyooo!!!.aspx

2 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Ben de rezili rüsvay ettim yemek yeme mevzusunu

Unknown dedi ki...

Ben de mahvettim de ortalığı toğparlamaya çalışıyorum, şimid.. önce boz sonra tamir et:))