9 Mayıs 2011 Pazartesi

DİYETTEYİM.::(((

Geçenlerde okuduğum bir yazı üzerine buradan sizlere açıklayarak zayıflama çabalayacağım. Belki sanal ortam da yapacağım açıklamalar bir işe yarar.
Yaklaşık 6 yıldır tüp bebek ünitesinde çalışmaktayım.Tüp bebek ünitesine başladığım zaman 40 bedendim. Bu durumdan da hiç memnun değildim.Aaaahh!! Keşke şimdi 40 beden olsam.Şimdi 42 bedene bile razıyım..
Tüp bebekte çalışıp, hastane yemekleri, sabah kahvaltı ve akşamüzeri atıştırmaları ve hastalardan gelen çikolata ve tatlılar sayesinde 6 yılda yaklaşık 25 kilo birden aldım. Ondan önce hep kontrollü olan ben artık, kendini kontrol edemeyen önüne geleni yiyen obez biri olup çıktım.
Oğluma hamile kalmadan önec 7 kg vermeyi başardım. Hamilelik süresince de 5-6 kg alalrak tamamladım. Lohusalık dönemimde doğumdan 15 gün sonra  8 kgr vermiştim. Fakat sütümdeki ve bendeki psikolojik sıkıntılardan dolayı verdiğim 8 kg  +2kg ile tamamlayarak 10 kg aldım:((
İşe başlayıp, eski düzenime dönünce artık kendimi toplamaklıyım diyerek yaklaşık 6-7 haftada 8 kg verdim. O bile beni çok mutlu etti. 46 beden kıyafetleri bıraktım, 44 lerle devam ediyordum.
Lakin herzaman ki gibi bu 8 kg sonrası havaya girerek , kontrolümü azalttım ve +4kg geri aldım..
Bu döngü hep böyle gidecek gibi görünüyor. O nedenle buradan herşeyi yazmaya karar verdim. Amerika da varolan böyle bir site hakkında bir psikolog , inasnların sosyal ortamlarda yaptıkları itirafların çok etkili olduğunu söylüyordu. ben de kaç zamandır, artık kendimi toparlamalı ve bloğuma da yazmalıydım. Buradan atrık yaptığım herşeyi yazacağım.. bakalım nasıl bir etkisi olacak. beni motive eder diye düşünüyorum.
Sadece yaptığım diyeti ve yazdığım herşeyi ben planladığım için lütfen siz kendinize uygulamayın.. Ya da doktorunuza falan danışın!! Her ne kadar bu diyet işelriyle senelerce uğraşsam da tabii ki ben diyetisyen değilim..

Gelelim planıma:

*Yarın itibariyle 13 gün süren bir şok diyet yapacağım. Bunun sebebi ilkten biraz hızlı kilo verip, motivasyonumu arttırmak. Ardından da dukan diyetini yapmayı düşünüyorum..Ya da diyetisyenimin verdiği diyet ile sağlıklı olarak kilo vermeye çalışırım...

*Bunun yanı sıra sporu hayatıma sokmam gerek. Onun için çarşamba günü evin yolumunda üstünde olan B_Fite gidip, deneme dersine katılacağım.Eğer memnun kalırsam, oraya yazılacağım.

*Daha evvelden satın aldığım kavitasyon seanslarım var. Onları da etkinleştimeyi planlıyorum.

*BUnları yanında  günde 3 lt kadar su içeceğim ve günde 3 bardak zayıflama çayı ve yeşil çay kullanacağım. Zayıflama çayının amacı, ben kronik bağırsak sorunu yaşayan biri olarak , dönem dönem ilaç veya bu çaylardan destek alıyorum..

*BUnu yapmalımıyım bilemiyorum amam , hergün kıyafetlerimle fotoğrafımı çekip, buraya eklesem mii...Bakarsınız zayıfladığımda öncesi - sonrası diye gösteririrm..Bunu biraz daha düşünmeliyim..

*Hergün kutu kutu içtiğim diet coladan da vazgeçmeliyim..

*Hastane ve cafe de yediklerime son!!

*Sabah evden çıkmadan elma sirkeli su içmeliyim.. bu ne kadar etkili açıkçası bilemiyorum..Ama denemekten ne zarar gelir ki !!!

*Diyet yaptığımı eşime ve çevremdeki arkadaşlarıma söylemeyeceğim. artık milletin yüzüne bakamayacağım:))

*Her gün buraya da neler yaptım ve neler yapamadığımı da yazacağım..Bakalım neler olacak????


HEDEFİM:

Kısa dönemde ( mayıs ayı sonuna kadar) 8-10 kg arasında vermek.
Yaz sonuna kadar kış başında ise 25 kg vermiş olmalıyım..

Böyle yazmak bakalım beni ne kadar motive edecek; göreceğim...

2 yorum:

Peri dedi ki...

Hadi kolay gelsin Esra, ama sağlıklı olmayan, kalıcı olamayacak şeyler yapma lütfen. Bu yazdıklarının hepsi birden bünyeye fazla gelmez mi, hem spor hem kavitasyon, hem şok diyet hem dukan. Bence diyetisyenini dinle sadece

Unknown dedi ki...

hepsini birden yaparsan dediğin doğru da bakalım ben ne kaddarını yapacağım???birkaç alternatif planlayıp,sonra sadede gelirim herzaman. yazarken hevesleniyorum.sonra okuyunca epey yazmısım farkettim..
doğru dürüst bir diyet ve spor ile inşallah normal insan boyutuna gelebilirim..bakalım, göreceğiz..