17 Ekim 2012 Çarşamba

ALTUĞ'UNUN ANA OKUL MACERASI




Okulun kralı olduğunda aldığı tacı::))Ogün hiç sorun yapmadan, ağlamadan, mutlu geçirdiği ilk gün..




Okulumuzun tavşanları, okula alışma dönemimizde çok yararlı oldular:))


Altuğ , Eylül ayının son haftasında ana okula başladı. Esasında ben 3 yaşına kadar oyun oynayacağı, eğleneceği ama evden de uzaklaşmayacağı bir okul hayal ederken, bakıcı teyzemizle yaşadıklarımız bundan farklı bir karar vermemize neden oldu.
Yaklaşık 2 yıldır evde Altuğ'a bakan ve evimiz de iyi. kötü çeki düzen veren bir kadın var. Ama gerçekten çok zor. Sanırım bizim de şansımız böyleymiş. Çok fena hikayelerde duydum. Bizimkisi çok vahim değil diye düşünürken son gelen teyze ban geçtiğimiz yazı burnumdan getirdi.Bunun üzerine Altuğ'a ana okul arama sürecim başladı. Bana ve anneme yakın olmalıydı ki, sıkıntı olduğunda ,alışma döneminde hemencik yanında olalım.Hal böyle olunca benim iş yerime ve anneme yakın olanlara baktım. İlk tercihim annemin komşusu olan ana okullarıydı. Birisiyle konuştum. Müdüresi çok tatlı bir bayandı. Tertemiz.. Fakat 2 saatlik beraber bir deneme dersinden sonra , öğretmenlerinin ne kadar cahil olduklarını, oyuncakların hemen hepsinin kırık-dökük olduğunu gördüm. iyi ki 2 saatlik deneme dersi istemişim. Ben yapı olarak insanları sorgulamaktan hoşlanmam. Bana anlatılanla yetinmeye çalışırım. O nedenle bu ders çok iyi oldu. Altuğ'uyu sanki Çocuk Esirgeme kurumuna teslim edecekmişim gibi , gariban bir yer gibi hissetti,m. Ve duygum nedeniyle oranın üstünü çizdim.
Sonrasında Balmumcu da çok tanınmış bir anaokuluyla görüştüm. Müdürü, sahibi ve öğretmenlerinin hepsinin 25-26 yaşında olması beni birazcık endişelendirdi. Yanlış olabilir bu düşüncem ama bu nedenden dolayı buradan da vazgeçtim.
Oradan da vazgeçince , kafam epey bir karıştı. Bakıcıdan bir an önce kurtulmak isterken okul bulamadım, Altuğ'a. Bunu çalıştığım doktorumla paylaşınca, o zaman bana şu an gittiği Balmumcu Sevgi Yumağ'ından bahsetti. Arkadaşı çocuklarını gönderiyormuş ve çok memnun olmuşlar: Bunun üzerine görüşmeye gittim. Sağ olsun müdürü benimle sonra gelen eşimle çok güzel ilgilendi. Hiç bir abartı olmadan okuldan ve yaptıklarından bahsetti. Özellikle okulda sadece 2010-2011' lerin bulunması çok hoşuma gitti. Kendinden büyük çocukların arasında zorlanmasını, özellikle bu sene, istemiyordum.Yemek sorunumuzu paylaştığımızda zamanla aşılacağını, tuvalet eğitimi için yardımcı olabileceklerini bahsettiler.Okulu bize gezdirmesi de benden olumlu bir puan aldı. Nedense gezdirmekten pek hoşlanmıyorlar????Kafamızda eşimle olumlu düşünceler oluştuıran Balmumcu Sevgi Yumağ'ına başlatma kararı verdik.
Bence iyi ki de vermişiz. Altuğ alışma dönemi hiç zor geçmedi.3 yarım gün sonrasında okula alıştı. Ve 3. gün okulda öğlen uyudu. Uyandıktan sonra servisle annanesine gitti. Oğlum büyüdü.. Bayram sonrasına kadar 15:0 e kadar okulda olacak. Bayramdan sonra 17:00 e kadar tutmaya çalışacağız.
Okula başladıktan sonra Altuğ da çok güzel gelişmeler oldu.Kendini çok daha güzel ifade ediyor. Şarkı söylüyor.Daha da bir sürü şey..
Oğlum büyüdü ve ben çok mutluyum:))

2 yorum:

Fatma dedi ki...

Hayırlı olsun, maşallah kısa sürede yeni ortamına alışmış Altuğ, pek çok çocuk için sancılı geçebiliyor bu dönem ve hemen de atak gösteriyorlar okula başlayınca, ihtiyaçları var buna, yaşıtlarıyla olmaya:)

Unknown dedi ki...

Fadis sanirim buzim zamanimiz gelmis. Altug 3 gunde alisti. Hic bu kadar kolay olacagini zannetmiyordum. Yasitlariyla cok mutlu:))