14 Aralık 2011 Çarşamba

ALTUĞ'UN SEVDİĞİ YEMEKLER VE SEVMEDİKLERİ

Esasında yazının başlığı bu oplmamalıydı. Çünkü Altuğ yaklaşık18. aydan beri yemek yemeyle ilgili ciddi sorunumuz var. Ben Altuğ'unun iştahsızlığının yanı sıra çok seçici ve inatçı olmasına bağlı olduğunu düşünüyorum.


Küçük adam kahvaltısını genelde sorunsuz yapıyor. Yani 1-1,5 dilim ekmek, yarım domates, 1-2 zeytin ve bir parça eski kaşarı yiyor. Bazen tost şeklinde de yediği oluyor. Bazı günlerse sadec eski kaşar yiyor.
Öğle yemeği ve akşam yemeğimiz tam bir kaos...Hem bakıcı teyzesi henm ben ve babası çok üzülüyoruz.Bazı günler yaklaşık 10 saat bile aç kalsa yemek yemiyor. Pilav, patates kızartması, peynirli tost ve bazen kıymalı makarna. Yedikleri bu.. Ne bir sebze yemeği ne de tahıl grubu.. Asla ağzına sokmuyor.Dışarı da gezdirdim, aç bıraktım, önüne koydum karıştırsın, döksün, TV seyrettirdim hatta reklamları bile dalsın da 1-2 lokma yesin diye hayı , yine yemiyor yine yemiyor...
Sıkıntımız hat safhada.. Denemediğim şey kalmadı.
Sipraktin denilen ilaçtan bile denedim.. O da etkili olmadı ..Çünkü iştahı değil , inadını kırmak gerek sanırım..
Bu arada açlık süreleri uzadığı için ; Milupa'nın kaşık mamaları hayatımızı kurtarıyor. Mamaları sütle hazırlıyorum, uyurken biberonla içiriyorum. Böyle bir çare buldum. Bir sabah 6 da bir de gece 24:00 civarında veriyorum. O nedenlede gün içinde ne yerse yesin diye kendi haline bıraktım, artık.Sağolsun Milupa'a:))
Bu ay doktor randevumuz var, bakalım Zermine Hanım bize ne önerecek veya bu gece biberonla besleme işine ne diyecek..

6 yorum:

Fatma dedi ki...

Merhaba, sizin yaptıklarınızı bende yaptım gece süt veya hazır mama karışımlarını uyurken verdim. Kilosu yaşıtlarından bir miktar gerideydi hep ama boyu uzamaya devam etti demek doğru yoldayım deyip gündüz yemediklerini gece mama ve süt ile takviye ettim. Bir de gece hiç bir şey vermeden gündüz yemesini sağlayabilir miyim diye düşündüm ama malesef olmadı gece mama vermediğim halde gündüz de aynı alışkanlığına devam etti, az biraz yedi oyununa devam etti, tv, oyun, kitap bizde de işe yaramadı, istemiyorsa eğer ağzına bir lokma almadı. Ben kendimi hep biraz daha büyüsün kendiliğinden yemeye başlayacak karnım aç diyecek diye düşündüm. Şimdi daha iyiyiz, öğünlerden birini veya ikisini az yediyse üçüncü öğününü güzel yiyiyor ve vitamin takviyesine devam ediyoruz. Gece uykuda süt ve mamayı artık bitirdik, gece uyumadan önce veriyorum kendiliğinden bu şekilde bir alışkanlık edindi. Bunları neden mi anlattım, üzülmeyin, eninde sonunda bir düzene giriyorlar,aptamil junior süt ve, meyve pürelerini hala kullanıyoruz özellikle dışarıdayken. Yaş ilerledikçe iştah sorununu çözeceğinizi tahmin ediyorum. Bu yaşlarda malesef her gıdadan olması gerektiği kadar almıyorlar. Bir şey daha aklıma geldi biz yemekleri hep tuzsuz hazırlarız sonradan herkes istediği kadar tuzunu ekler tabağındaki yemeğe. Denize de tuzsuz veriyorduk yemekleri baktım hiç iştah yok tuzu ekledik hayatına ve daha çok yemek yemeğe başladı anladım ki yemekler ona yavan geliyormuş:)

Deli Anne dedi ki...

aa Zerminegillerden misiniz siz de:)

Erdemim dedi ki...

Bizim de kabusumuz... Kolay gelsin.

Unknown dedi ki...

Fadiş; vallahi biz yemekleri tuzlu yapmaya epeydir başladık. Bir tatsa:(ağzına tek lokma almıyor ki... Bildiği veya sevdiği lursa, canı isterse yiyor. Kahvaltı da herzaman sıkıntı olmasa da öğle ve kşam yemeklerimiz birere facia. Ama cips, çikolata verin, iştahsız çocuk o değil. İnşallah zamnala toparlar. Yoksa ben psikologluk olacağım, belki de oldum:))

Unknown dedi ki...

Delianne;
evet Zermineciyiz biz. Çok seviyorum o kadını. Altuğ doğduğu dönemde depresyondan kurtulmama çok yardımcı oldu. Hızlı tedavileri, doğru tanıkoymasını çok sveiyorum. Bir de her an ulaşabilmek, benim için çok önemli.O nedenle Zermineciyiz.
Herkes aynı elektriği alamıyor ama seven de bırakamıyor kadını.Sen de ZErmine'e götürrüyorsun?

Unknown dedi ki...

Erdemim;
Çok teşekkürler. Şu çocuklara akıllı akıllı yemeklerini yeseler ne olur:)))