29 Kasım 2011 Salı

ALTUĞ ANNE- BABASIYLA AYNI MASADA...

Altuğ uzun süredir artık mama sandalyesinde oturmuyor. Sandalye de de oturunca aşağıda kalıyordu. Ne yapacağım diye düşünürken masanın üstünde oturmayı çözüm bulduk.Sonra mutfaktaki masamızda yemek yemediğimiz bir gün oradaki sandalyelerle masa arasındaki mesafe Altuğ'a daha uygun olduğunu , görünce artık orada yemek yiyoruz, her ne kadar babası bu durumdan hoşlanmasa da...

Altuğ yaklaşık 3 aydır acayip şekilde iştahsız. O nedenle yemek esnasında ne derse ok,  diyorduk.. Halbuki bu durum iyi değil. BUnu da çok iyi biliyorum. İştahsızlığı karşısındaki çaresizliğim çok çok fazla..
 Birkaç günüdür başka bir yöntem uyguluyoruz.Uyurken kaşık mamasını gündüzleri vermiyorum. Sabahları 1 ya da 2 dilim ekmeğin içi ile peynir ve domates yiyor. Buna bazen 2-3 zeytin ilave oluyor. Bazı günler peynirli omletten 1-2 kaşık ekleniyor.  Öğle uykusunda 100-150 cc kadar ballı süt, uyanınca 1-1,5 köfte, az pilav , gece de tost ya da kıymalı makarna gibi şeyler yiyor Altuğ.. Eskiden dolmalar, çorbalar , sebze yemekleri yiyen çocuk genelde hep aynı şeyleri yiyor.

Çoğu zaman tabağın da yemek bırakıyor. Geçen akşam hep beraber kıymalı makarna ve patates kızartması yiyeceğiz. Sofrayı hazırlarken hep ona da servis açıyorum. İster yesin ister yemesin.O gece bir tabak kıymalı makarnasını ve 4-5 patates kızartmasını bir güzel yedi... O kadar mutlu olduk ki  babasıyla..





Bu durum çok acayip.. Sanırım çocuğun olunca anlarsın dedikleri şey bu..O yedikçe sen doyuyorsun:)))

1 yorum:

Erdemim dedi ki...

Köpek dişleri çıktı mı bilmiyorum ama muhtemelen dişleri çıkıyordur... Benim oğlum da 20 aylık, öncesinde daha iştahlı bir çocukken, 17 aydan sonra biraz değişti... İştahsiz bir çocuk oldu ben de ne yapıcağımı şaşırıyorum ama, düzelir diye ummaktan başka çarem kalmıyor.