15 Nisan 2011 Cuma

ALTUĞ YARIN 15 AYLIK.)))

Altuğ, artık kendi kendine kaşık-çatal kullnanmaya çalışıyor. Çok eğleniyor.. Biz yemek yerken o da artık bizimle aynı sofrada olmaktan çok keyif alıyor. Onun yemeği başka bile olsa mutlaka bizim yediklerimizden tatmak istiyor.Hemen hemen herşeyden yiyor. Sadece karnıbaharı hiç sevmedi. Ne kada r farlı pişirsem de yemedi. Onun için artık hiç Altuğ'a karnıbaharlı birşey vermiyorum..
Biberonu sadece gece sütünü içerken , uylkuda olduğu için, kullanıyoruz. Onun dışında bardakaan içmeyi seviyor. Evde kendi kendine su içtiği minicik bir biberonu var. ondan kendi kendine su içiyor. Bardaktan verdiğimizde bardak kullanıyor, ama kendi, kendi,ne bardak kullandığında üstüne döktüğü için , ufak biberonumuzdan biz varzgeçemiyoruz..Köfte seviyor. Tüm çorbaları etli oluyor.Balıktan pek hoşlanmıyor. Balıklı çorba yapıyoruz bazen.Biz balık yerken ağzına bir kaç parça veriyorum. Bazen itiraz ediyor, bazen de sesi çıkmadan yiyor.Yoğurt sevdikleri arasında..







Bebeklikteki gibi yemiyor, tabii ki.. Ben ve eşimin biraz zor kabullendiğimiz bir konu bu.. Sanki eskisi gibi olmalı diye düşünüyoruz. Gecen dr. muayenesinde , doktorumuz 3 ana öğün ve 2 ara öğün demişti. Bizde sabah -öğle-akşam yemeği veriyoruz. gece ve sabaha doğru süt veriyoruz. öğle ve akşam yemeği arasında ise bir danone, meyve veya bebe bisküvisi gibi ufak atıştırmalar da veriyoruz. Kahvaltısda yumurta ve meyveyi dönüşümlü hazırlıyoruz. Bazen meyveli, bazen yumurtalı yiyor. Öğle etli sebze yemeği veya çorbası yanında yoğurt, akşmada daha çok ekmekli çorba veriyoruz. Biz ne yersek onlardan da tadıyor. Bazen eline köfte veriyoruz. ONu yemeye çalısıyor.



Fakat bu aralar hem grip olması, hem de azılarının çıkması nedeniyle çok iştahsız. Tüm düzenimiz alt-üst olmuş vaziyette.. Gece ve sabaha doğru sütünü içiyor. Kahvaltı en az falsolu olanı.. Öğle ve akşma yemeklerini yedirmek çok zorlaştı. Öğlen Necle Teyzesi bir şeklide yediriyormuş. Ben akşamları mafoluyorum. Bir türlü yemek istemiyor. Yediyse de arkamı döner-dönmez çıkarıyor.Dün gece o inat ben inat, kafayı yedim. Ve sonuç da Altuğ kazandı. Her ne kadar çocukla inatlaşmamak gerektiğini bilsem de ben de dün gece kendimi kaybettim..En azından gece sütünü içtiği için aç kalmadı. Böyle düşünsem, en azından geceyi ikimiz için de zorlaştırmazdım..



Ne bileyim, bazen ben de kendimi kaybediyorum. Altuğ zayıf değil, kilolu değil.. MUhmelen kilo alımını dr.muz yarın çok beğenmeyecek. Ama bizim de özürümüz var. 3 tane azı çıkarıp, üstüne grip olduk.. Neyse bu konuya çok da takılmamam gerk.. Yarın kontrolumuz var. Anlayacağız, bakalım...

1 yorum:

çokoprenses dedi ki...

peki püre halinde mi yiyor,katıları rahat yiyor mu?mesela kahvaltıda muhallebi kıvamında mı yer yoksa tost,omlet filan mı?